תפריט סלולרי

תכנון אתר למטרות קידום

מערכת קידום אתר

אנשים רבים עושים את הטעות החמורה של להתחיל לעצב אתר מבלי תכנון מקדים. בניית אתר ללא תכנון מקדים זה כמו לבנות בית מבלי לתכנן, אמנם הוא יוכל לשמש בתור בית עם חדרים, דלתות וחלונות, אבל בפועל הוא לא יספק את מטרותיכם כמו שרציתם, יכול להיות שתגלו שחדר השינה קטן מדי או שבשרותים לא יכולה להיפתח עד הסוף בגלל האסלה. כנ"ל לגבי בניית אתרים, אתם יכולים לבנות אתר מבלי לחשוב יותר מדי, הוא עדיין יהיה אתר וגולשים יוכלו לגלוש בו אבל פתאום תגלו שאין לכם מקום לכתוב את הכותרת בדף הראשי, או שהצורה בה התפריט שלכם מופיע לא טובה לקידום האתר בתוצאות החיפוש.

על תכנון אתר אינטרנט ניתן לקרוא בלא מעט מקומות, אך במאמר זה נכתוב לכם על הנקודות החשובות והמפורטות שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים לבנות את האתר ולעצב אותו. נקודות התכנון שצריך להקדיש להן מחשבה, להפיק לקחים ולפעול על פיהן.

נקודות עיקריות לפני הקמת האתר

  • הדומיין – הדומיין (נקרא גם שם מתחם) שלכם משתנה מסוג אתר לסוג אתר, יש כאלו שיעדיפו להשתמש במילים כמו התחום בו האתר שלכם עוסק, למשל 'קידום אתר' כמו שאנחנו עשינו מהסיבה הפשוטה שהאתר שלנו מספק מידע ומהווה בנוסף גם אתר תמיכה לעסק של קידום אתרים, אך אם היינו עסק או היינו רוצים למתג את עצמנו היינו משתמשים בדומיין שמכיל את המותג, כמו גוגל, אמאזון, וואלה ומאקו שאין באמת משמעות לשם ישירות לתחום האתר, אך הוא ממתג אותם ומייחד אותם. בנוסף, סיומת הדומיין צריכה להיות ישראלית במידה והאתר פונה לקהל הישראלי ועולמית במידה והאתר פונה לקהל העולמי, גם בתחום הדומיינים יש מגוון רחב שמתאים לכל סוג של אתר ולכן בדקו מה מתאים לכם.

  • מטרת האתר – אתרים שונים בנויים בצורה אחרת, למרות שבסופו של דבר הכל תלוי במקוריות וברעיון שעולה לכם או למעצב בראש, חשוב לכתוב לעצמכם מה המטרות שלכם באתר, האם הם לגרום לגולשים להתקשר אליכם או האם הוא לגרום לגולשים ללמוד מידע חדש בנושא מסוים? על סמך הדברים שכתבתם, תסיקו את המסקנות המתאימות שישפיעו על העיצוב בצורות רבות, ביניהם על הצבעים, על המבנה, על התוכן שיהיה כתוב בו, על האלמנטים ועל מיקומם ועוד על צדדים רבים בעיצובו.

  • מבנה האתר – כמו בכל דבר בחיים, צריך להיות סדר וארגון. מבנה האתר שלכם הוא הסדר והארגון שאתם נדרשים לעשות לפני שאתם מתחילים לעצב את האתר, אתם צריכים לתכנן איזה תפריט יהיה, איפה הוא יהיה ממוקם, מה יוצג בו ואיך ההיררכיה באתר תתבסס על זה. היררכיה חשובה מאוד לקידום אתר אינטרנט והיררכיה שלא עשויה נכון לא רק מזיקה לקידום אלא גם מזיקה לחווית הגלישה באתר על ידי גולשים שלא יצליחו להתמצא כנדרש.

  • תקציב בניית אתר אינטרנט יכולה להוציא מכם הרבה כסף, אנשים רבים רוצים לבנות אתרי אינטרנט בזול אבל ההוצאות לא נגמרות בבניית האתר, הבניה מחולקת לעיצוב, תכנות, שיווק, קידום, כתיבת תוכן ועוד תחומים נוספים נלווים בהתאם לדרישות ולצורך ולכן חשוב להגדיר תקציב לכל דבר, לתכנן הכל החל מההוצאות הראשונות ועד להוצאות השוטפות כדי שלא "תשרפו" את כל הכסף שהקצבתם על ההתחלה ותגלו שלחלקים החשובים של הקידום והשיווק לא השארתם תקציב. פעולות השיווק והקידום לא פשוטות כלל ומומחים היום דורשים לא מעט כסף עבור העבודה בעלת החשיבות הגבוהה הזאת,, השתמשו בכסף שלכם בחוכמה.

נקודות עיקריות לתכנון עיצוב

  • סגנון העיצוב – בדומה לציורים מתקופות שונות בהיסטוריה או סגנונות שונים של ציירים שונים, גם בעיצוב אתרים יש סגנונות רבים שנראים אחרת ומציגים את האתרים באופן אחר. סגנון Flat למשל הוא סגנון פשוט ונקי שדוגל במינימלסיטיות. סגנון הסקאומורפיזם מצד שני, לא מינימלסיטי ודווקא פרטים רבים ישפרו אותו על מנת לגרום לעיצוב להיראות כמו משהו אחר, למשל אם האתר שלכם עוסק בטבע, יהיו אנשים שישתמשו באילוסטרציות ורקעים שונים כדי להציג את האתר כאילו מדובר בתמונת רקע של עץ שעיליו יופיע התוכן. מלבד 2 אלו יש עוד שלל סגנונות שונים שמתאימים לתחומים ולגוונים שונים של אתרים, אתם צריכים למצוא את מה שמתאים לכם ומה שאתם אוהבים ועליו להתבסס מבלי לזגזג בכל אלמנט ואלמנט, כי עיצוב בסגנון מסוים שבו יש חריגה לעיצוב בסגנון אחר יכולה להתפרש כחוסר מקצועיות. ניתן לקרוא בקישור הבא על טעויות שגורמות לאתרים להיראות לא מקצועיים.

  • מינימליסטיות – שמעצבים משהו בסיסי עם מעט תמונות ומעט צורך בסקריפטים למיניהם האתר נטען יותר מהר. מהירות היא אחד הפקטורים החשובים בקידום אתרים ויש לכך השפעה רבה וחשיבות רבה ולכן אין לזלזל בזה. אם בכל מקרה החלטתם להשתמש בהרבה תמונות או בתמונות גדולות, לפחות שמרו אותם בסיומת jpg ולא png כדי שישקלו פחות וייטענו יותר מהר, בנוסף יש דרכים נוספות כדי להאיץ את מהירות האתר וניתן לקרוא על כך בעמוד זמן טעינה ומהירות אתר.

  • הצבעים – בחירת הצבעים שלכם צריכה להתאים את עצמה לסוג האתר. מלבד ההקשר בין צבע מסיום לתחום כלשהו, לצבעים מסוימים יש משמעות שמשפיעה על המוח שלנו שגורמות לנו לקשר בין צבע לרגשות או לתכונות מסוימות. השתמשו בזה לטובתכם. בנוסף, בחרו בצבעים ברורים וצרו ניגודיות בין הטקסט הכתוב לבין הרקע עליו הוא כתוב על מנת שהאתר יהיה קריא, ברור ונוח לשימוש.

  • מיקום אלמנטים חשובים – יש דברים שאסור לוותר עליהם, אחד הדברים שאתרים נוטים לעשות הוא לוותר על כותרת ראשית בדף ראשי. לוגו לא מספיק בשביל להחליף ויש להשתמש בכותרת H1 בדף הראשי כדי להכיל טקסט המכיל את שם המותג או את התחום בו אתם מתמקדים. דברים כאלו צריכים להילקח בחשבון בעיצוב של האתר אחרת הוספת האלמנטים החשובים לעיצוב לאחר שכבר הוקם האתר תפגע בנראות שלו במידה וזה לא ייעשה בטוב טעם.

  • הוספת תווית לפני שדות – אנשים רבים מעצבים בשדות של טפסים טקסט ברירת מחדל כ-Placeholder, חשוב מאוד שכבר בשלב העיצוב תוסיפו Label שמתאר כל שדה ושדה. מדובר על התאמת האתר לאנשים בעלי מוגבלויות שלא יכולים לראות את ה-Placeholder ויש לכך השפעה על הקידום ועל חווית הגלישה של הגולשים.

  • יותר טקסט מקוד – בשביל שהאתר יתקדם טוב יותר, במרבית המקרים תרצו שיהיה הרבה טקסט באתר ודף הבית לא יוצא דופן. לרשום כמה מילים כשכל השאר מוקף בקוד ייתן למנועי החיפוש את התחושה שמדובר באתר ריקני מתוכן שלא מועיל לאף אחד. אל תתעצלו, חפשו איפה ניתן לשתול מאמר של 200-300 מילים כדי לתת תחושה שיש משהו באתר.

  • השתמשו בטקסט ולא בתמונות לניווט – מנועי החיפוש סורקים את הקוד של האתר שלכם כדי ללמוד עליו יותר, אבל הם לא יודעים לסרוק תמונות ולתרגם אותם למילים ולכן במקומות בהם אתם משתמשים במילים חשובות באתר שלכם תשתדלו להשתמש בטקסט ולא בתמונות. תפריטים מתמונות או תפריטים שיהיו בפלאש הם רעיון שלא אמורים להשתמש בו בשנת 20166 אלא אם כן במקרים נדירים. גוגל אוהב טקסט, ואתם צריכים להתחבב על גוגל, אין מה לעשות.

נקודות עיקריות לתכנות האתר

  • שימוש ב-www – אמנם לא יהיה הבדל אם תשתמשו ב- www בכתובת האתר שלכם או לא, אבל אם בחרתם להשתמש, תהיו דבקים במטרה על מנת לא לגרום לכפילות של הדפים עם ובלי.

  • כתובת הדפים – יש אנשים שמציגים את כתובת הדפים שלכם בצורה של ID, זה נחמד ויפה כי זה נותן כתובת קצרה שלא מכילה יותר מדי שטויות ותווים, אבל בשביל קידום אתר, יהיה יותר יעיל ויותר נבון להשתמש במילות המפתח של הדף או הכותרת של הדף בשביל הכתובת בצורה היררכית עם הקטגוריה וכו'

  • הקפדה על טקסט חלופי – כמו שאמרנו, מנוע החיפוש לא יודע לקרוא תמונות ולפרש אותן כמילים ולכן חשוב להשתמש בטקסט חלופי (alt) לכל תמונה שיש באתר שלכם. הטקסט צריך לתאר את התמונה או לפחות לתת הסבר על מילת המפתח שמתארת את התמונה, זה חשוב לקידום וגם לאנשים בעלי מוגבלויות שרוצים לגלוש באתר שלכם באמצעות קוראי מסך.

  • רספונסיביות – בשנת 2016 אם יש משהו שלא מוותרים עליו זה אתר רספונסיבי. האתר שלכם צריך להיראות טוב בכל דפדפן, בכל רזולוציה ובכל פלטפורמה. במידה וזה נשמע לכם קשה מדי, בנו אתר מותאם שאליו יופנו גולשים שנכנסים מהנייד או מהטאבלט.

רוצים לקרוא עוד? קראו על 20 טיפים מהירים לקידום אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו
קצת עלינו
'קידום אתר' הינו אתר אינטרנט המכיל מידע רב בנושא קידום אתרי אינטרנט. הוא מאפשר לכם ללמוד איך לקדם את האתר שלכם בעצמכם ומכיוון שתחום הקידום הוא תחום דינאמי ומשתנה, גם מקדמי אתרים מנוסים יוכלו למצוא מידע שימושי.

בנוסף לכך, האתר פונה גם לבעלי עסקים ומנהלי אתרי אינטרנט המחפשים קידום לאתר שלהם. אנחנו מספקים שירותי קידום אורגני וממומן ונשמח לעמוד לשרותכם.

קראו אודותינו
רוצים קידום אתר ולשלם כמה שבא לכם? לחצו כאן! אתם מציעים מחיר, ללא התחייבות!

פוסטים אחרונים

קטגוריות


מעוניינים בקידום לאתר שלכם? כתבו לנו.
מעוניין בקידום אתרים לא יקר? פנה אלינו