תפריט סלולרי

קידום אורגני בגוגל

מערכת קידום אתר תגיות:

במאמר זה נעסוק בקידום אורגני בגוגל אשר נחשב לאחת הדרכים היעילות ביותר על מנת לגרום לגולשים ולקוחות פוטנציאלים לאתר שלכם. קידום אורגני הוא הדרך לקדם את האתר שלכם בדרכים 'טבעיות' ובכך לגרום לאתר שלכם להופיע בתוצאות הראשונות ככל שאפשר במנועי החיפוש. פעולה זה חשובה ויעילה מאוד מכיוון שמנועי החיפוש הפכו היום לכלי מרכזי בעולם השיווק וכיום נוטים אנשים רבים לפנות אל מנועי החיפוש על מנת לקבל מידע על מוצר או שירות ואין שום סיבה שאדם 'יקפוץ'  לדף מס' 2 או 3 בגוגל כשיש תוצאות רלוונטיות וטובות בדף הראשון בגוגל. במאמר זה לא נעסוק בקידום ממומן (Adwords) שעל חסרונותיו ויתרונותיו ניתן לקרוא במאמר אחר.

מה חשוב לגוגל באתר שלכם?

על מנת שגם אתרכם יוכל להגיע לתוצאות טובות אלו יש לפעול על פי כללים עליהם גוגל מקפיד. גוגל סורק את האתר שלכם ובודק פרמטרים רבים שעל פיהם הוא מחליט אם האתר שלכם איכותי או לא ומציג אותו בתוצאות החיפוש בהתאם ולכן נפרט פה כמה דברים חשובים שיש לקחת בחשבון:

  • הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון בבניית האתר הוא האחסון עליו אתרכם מאוחסן. אתרים שנמצאים על שרת איטי או כזה שקורס מדי פעם עלולים להיפגע בקידום כתוצאה מכך ויש לדאוג שאתרכם יהיה מאוחסן בשרת מהיר ויציב.
  • מלבד אחסון, יש לדאוג שהאתר יהיה בנוי בקוד תקין מכיוון שגוגל לא רואה את האתר כפי שעיניכם ועיני הגולשים רואים אלא על פי הקוד בלבד ולכן חשוב שהקוד יותאם לכללי גוגל במבנה נכון ומסודר על מנת שגוגל יוכל להבחין מה חשוב ומה פחות באתר האינטרנט שלכם.
  • אחד הדברים החשובים לא רק לגוגל אלא גם לגולש הוא שיהיה תוכן איכותי ומקורי באתר ואל כזה שנלקח מאתרים אחרים. גוגל יכול להבחין בתכנים שהוא כבר סרק בעבר ועלול 'להעניש' את האתר בתוצאות החיפוש במידה ויימצא כזה תוכן. יש להקפיד על תוכן איכותי ומסודר גם בשביל הגולשים עצמם על מנת שהוא ימשוך אותם להישאר ולקרוא אותו ובכך גוגל יבין על פי התנהגות הגולשים אם התוכן רלוונטי, מעניין ויעיל.
  • עוד דבר שאין לקחת בקלות ראש הוא תיאור האתר שלכם. תיאור האתר המופיע בקוד הוא אחד הדברים הראשונים שגוגל קורא ועל כן יש לייחס לו חשיבות רבה בכתיבתו. יש להקפיד שהוא יהיה באורך מספק ובעל שימוש מתאים במילות המפתח של האתר שלכם. על מילות המפתח נרחיב בפסקה הבאה.

בחירת מילות מפתח

מילות מפתח לגוגלמילות המפתח עליהן תקפידו להשתמש באתר ואותן תבחרו לקדם במנועי החיפוש הן גורליות מאוד להצלחה של הקידום האורגני. עליכם להתאים את מילות המפתח לסוג העסק או הרעיון אותו אתם רוצים לקדם תוך כדי התחשבות בחשיבות והפופולריות של אותה מילת מפתח. על מנת למצוא את מילות המפתח היעילות ביותר לאתר שלכם ניתן להשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל. כמובן שמומלץ לקרוא בהרחבה על תכנון מילות מפתח לגוגל.

חשוב להבין שעל מילות מפתח חשובות ויעילות יותר בתחומים גדולים  יש יותר תחרות כך שאם יש לכם אתר תדמית העוסק בתיקון מחשבים למשל ואתם רוצים לקדם את הביטוי 'תיקון מחשבים', ישנם עוד בעלי עסקים רבים הרוצים לקדם את האתר שלהם במילות החיפוש האלו ועל כן דרושה השקעה רבה יותר על מנת להתקדם יותר בתחרות על צירוף מילים אלו. בנוסף, לעתים חשוב למקד דפים מסוימים על מנת שיופנו לקהל מתאים עוד יותר כך שאפשר להתמקד במילים 'תיקון מחשבים במרכז' על מנת למצוא קהל ממוקד יותר ורלוונטי יותר כך שאם העסק שלכם עובד רק במרכז, לא תצטרכו לקבל טלפונים מלקוחות שנמצאים באילת ובעפולה שסתם יבזבזו זמן ויטריחו את הלקוחות עצמם.

גוגל מנתח את התנהגות הגולשים באתר שלכם

בנוסף לכל הנאמר, גוגל מבצע ניתוח של התנהגות הגולשים באתר שלכם ובאתרים אחרים ויש לדאוג לכך שהגולשים ירגישו שהאתר שלכם מתאים לצרכיהם בכך שהאתר יהיה נוח לתפעול, יפה מבחינה עיצובית (כן, זה גם חשוב) וחשוב מכל – מכיל את התוכן והמידע שאותו הם חיפשו. ברגע שגולש ייכנס לאתר שלכם והאתר ישדר לו חוסר מקצועיות או סירבול מסויים הגולש יצא מהאתר תוך שניות ספורות וגוגל עלול להבין שהאתר שלכם לא רלוונטי או פחות מתאים מאתרים אחרים שמתחרים איתכם.

מסיבה זו ומהסיבות האחרות שאותן פירטנו לעיל יש לבצע מעקב וניתוח של התנהגות הגולשים באופן עקבי על מנת ללמוד, לשפר ולייעל את האתר ואת דרכי פעולות הקידום. פעולה זו לא פשוטה כפי שהיא נשמעת ולעיתים קרובות יש להיעזר במומחים על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר. על מנת לקבל ייעוץ בנושא ואף לקבל שירות מלא בקידום האתר שלכם בגוגל אנא פלאו פרטיכם בטופס למטה.

איך משפרים קידום אורגני?

קידום אורגני משתפר בדרך כלל באופן טבעי. ראשית, צריך שגוגל יגיע לאתר שלכם על מנת לסרוק אותו. ניתן להגיע לאתר שלכם באמצעות קישורים חיצוניים. ככל שיהיו לכם יותר קישורים חיצוניים איכותיים מאתרים רלוונטיים כך הסיכוי שלכם להתקדם יותר טוב. בנוסף לכך, חשוב להקפיד על מהירות אתר שתהיה תקינה כדי לא להטריח את הגולש, על חווית משתמש טובה ועל תוכן, תוכן, תוכן. לעתים, אם אתם עושים הכל בסדר ואתם רואים ששום דבר לא מתקדם, זה הגיוני ותקין. לגוגל לוקח זמן ולפעמים הוותק משחק את התפקיד החשוב. סבלנות זה המפתח בקידום אתרים אורגני, לפעמים הסבלנות משתלמת ולפעמים לא, כי אחרי הכל גוגל לא צפוי, אבל אין זה אומר שצריך להפסיק ולהתייאש, אלא להמשיך עד שמשיגים את המטרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו
קצת עלינו
'קידום אתר' הינו אתר אינטרנט המכיל מידע רב בנושא קידום אתרי אינטרנט. הוא מאפשר לכם ללמוד איך לקדם את האתר שלכם בעצמכם ומכיוון שתחום הקידום הוא תחום דינאמי ומשתנה, גם מקדמי אתרים מנוסים יוכלו למצוא מידע שימושי.

בנוסף לכך, האתר פונה גם לבעלי עסקים ומנהלי אתרי אינטרנט המחפשים קידום לאתר שלהם. אנחנו מספקים שירותי קידום אורגני וממומן ונשמח לעמוד לשרותכם.

קראו אודותינו

פוסטים אחרונים

קטגוריות


מעוניינים בקידום לאתר שלכם? כתבו לנו.
רוצים קידום בזול? פנו אלינו