תפריט סלולרי

קידום עסק קטן – עבודה עם הלקוח

מערכת קידום אתר

המאמר הבא פונה בעיקר למקדמי אתרים שרוצים לבנות מעין 'תיק לקוח' לקידום האתר שלהם. לעתים אנשים לא יודעים מה הדרך הטובה ביותר להציג ללקוח את התכנית כי למען האמת התכנית היא הרבה יותר מורכבת מאשר משהו שאפשר להסביר בשיחה אחת בבית קפה ואנשים צריכים לדעת במה להתמקד ומה להציג ללקוח כדי שזה יהיה ברור ומשכנע.

באילו מילות מפתח להתמקד?

יהיו חברות שיציגו ללקוח עשרות חיפושים שונים שקשורים לנושא, החל מהמבוקשים ביותר ועד הקטנים ביותר שעשויים לעזור לו ולהניב לו רווחים, אבל האמת היא שעסק קטן לא יכול להתרכז להתמקד בכולם וגם לא משתלם לו להשקיע מאמצים רבים בקידום מילות המפתח הדגולות. כך שלמשל אם הלקוח הוא רופא עור שמיקומו בבאר שבע, סביר להניח שהתמקדות בלעדית במילת המפתח 'רופא עור' היא לא הדבר הנחוץ בגלל שהיא גדולה מדי עבורו וגם מילת המפתח 'טיפים לעור בריא' היא לא כל כך בשבילו בגלל שאמנם היא עוסקת בתחומו, אך היא פחות סבירה להניב לו לידים לקוחות. חשוב להתקמד במילות מפתח ספציפיות על סמך מיקום כמו למשל "רופא עור בבאר שבע" בנוסף לשימוש נכון בקוד שיעזור לגוגל להבין את מיקומו של העסק והוספה למאגר העסקים של גוגל. בנוסף למיקום, אם תציגו ללקוח מילות מפתח ארוכות וממוקדות יותר הוא בהחלט יוכל להסכים ש"כן, זה בדיוק מה שאני צריך" בין אם מדובר במיקום ובין אם מדובר באיזה שהוא שירות שהוא עושה ומייחד אותו מבין השאר.

איך להציג את מילות המפתח ללקוח?

אם תכינו ללקוח טבלה ענקית שמכילה יותר מדי מידע שברובו הלקוח לא צריך, סביר להניח שהוא לא יבין כל כך מה מוצג לו לפרטי פרטים ולכן אתם עלולים לפספס אותו בשכנוע. חשוב מאוד להכין מידע מדויק ויעיל עבור הלקוח. טבלה שמכילה את מילות המפתח העיקריות והחשובות בנוסף לכמות החיפושים החודשיים שלהם היא מעולה, אבל תוכלו לייעל אותה אם תוסיפו 2 עמודות נוספות ומעניינות:

  • האם הלקוח כבר מופיע בתוצאות החיפוש במילות המפתח האלו ואיפה הוא בדיוק נמצא בתוצאות החיפוש על מנת לדעת איפה ועד כמה ניתן לשפר.

  • האם המתחרים העיקריים של הלקוח נמצאים בתוצאות החיפוש במילות מפתח אלו ואיפה הם נמצאים על מנת שהלקוח יבין שאם המתחרים שלו כבר נמצאים בתוצאות טובות ממנו, אולי הם יודעים מה הם עושים ויש להם יתרון עליו שאותו הוא ירצה לצמצם.

לא רק שזו שיטה פשוטה שיכולה 'לפתות' את הלקוח אלא שהיא גם עוזרת לו להבין פחות או יותר את המצב שלו ואת הצורך שלו בקידום האתר.

איך להדגים ללקוח מניסיוננו?

יש מקדמי אתרים שיציגו ללקוח בצורה בסיסית ושטחית את "הצלחותיהם" ויגידו "הגענו ללקוחה הזאת לעמוד 1 תוצאה 4, ועם הלקוח הזה התקדמו 3 עמודים" וכו'… האמת היא שזה אמנם יכול להרשים, אבל לעתים זה לא יגיד יותר מדי ללקוח. הלקוח לעתים יכול להיות סקרן ופעמים הוא ירצה לשמוע גם קצת 'איך'. למרות שקידום אתרים כמובן אי אפשר להסביר על רגל אחת, לא יזיק אם תפרטו ללקוח בדיוק על שלבי ההתקדמות עם הלקוחות הקודמים, למשל תוסיפו נקודות מעניינות שבהם נתקלתם במהלך עבודה עם לקוח, דילמות, הציגו תוכניות שעשיתם מחוץ לתכנון מילות מפתח כמו למשל עניין הלינקים החיצוניים והפנימיים של האתר, אופטימיזציה של אתר, שיווק ברשתות החברתיות ועוד שלל דברים שאתם חושבים שיעזור ללקוח להבין שלא מדובר פה על עבודה פשוטה אלא שממש השקעתם עבודה קשה שאדם לא יכול לעשות בהכרח לבדו מקריאה באינטרנט ולהגיע להישגים דומים. חשוב שהלקוח יבין שיש פה הרבה עבודה, גם אם הוא לא מבין את כולה במילים שאתם אומרים.

האזינו לחששות של הלקוח

לקוחות רבים יתלוננו ויציגו חוסר אמון בכל התחום של הקידום, מבחינתם כל דבר שלא בא עם הבטחה לתוצאות טובות יהיה בזבוז כסף עבורו. זה קורה, יש כאלו שיעדיפו להמשיך לעשות את מה שהם עשו עד עכשיו בין אם מדובר בשיווק בפייסבוק בלבד או לתת לאתר להתקדם בעצמו בגוגל על ידי הזנת תוכן. חשוב מאוד שתקשיבו לחששות, האזינו לשאלות ותענו תשובות טובות על סמך מידע שברשותכם ועל סמך ניסיון. חשוב לא פחות הוא שתדעו לזהות אם הצלחתם להגיע להבנה עם הלקוח ואם הוא קיבל את מה שאתם אומרים כי לפעמים מניסיון, לקוח שלפעמים מסכים לעסקה לא תמיד מבין אותה ולא תמיד מבין מה הוא הולך לקבל ולא כדאי לכם לתת לו מצג שווא כי לפעמים זה רק הולך להיות כאב ראש אחד גדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו
קצת עלינו
'קידום אתר' הינו אתר אינטרנט המכיל מידע רב בנושא קידום אתרי אינטרנט. הוא מאפשר לכם ללמוד איך לקדם את האתר שלכם בעצמכם ומכיוון שתחום הקידום הוא תחום דינאמי ומשתנה, גם מקדמי אתרים מנוסים יוכלו למצוא מידע שימושי.

בנוסף לכך, האתר פונה גם לבעלי עסקים ומנהלי אתרי אינטרנט המחפשים קידום לאתר שלהם. אנחנו מספקים שירותי קידום אורגני וממומן ונשמח לעמוד לשרותכם.

קראו אודותינו
רוצים קידום אתר ולשלם כמה שבא לכם? לחצו כאן! אתם מציעים מחיר, ללא התחייבות!

פוסטים אחרונים

קטגוריות


מעוניינים בקידום לאתר שלכם? כתבו לנו.
מעוניין בקידום אתרים לא יקר? פנה אלינו