תפריט סלולרי

שימוש בתגי כותרות לקידום (2017!)

מערכת קידום אתר

כל אחד שרוצה לקדם את האתר שלו במנועי החיפוש יצטרך להשקיע קודם כל בקוד עצמו של האתר. זה לא יעזור כל כך אם תתחילו קמפיין רציני של שיווק כשהאתר שלכם לוקה בחסר, זה כמו לנסות לשווק בית עם יסודות עקומים. בתגי HTML כולם משתמשים, אבל עד כמה אתם משתמשים בהם נכון ועד כמה הם עוזרים לכם בקידום? לא כולם יודעים. במאמר זה נדבר על השימוש בתגי HTML של כותרות למטרות קידום אתרים מקצועי בגוגל ועל החשיבות שלהם גם השנה, ב-2017.

קצת רקע על תגי HTML

תגי HTML משמשים אותנו כדי שנוכל לסדר את הקוד שלנו בצורה נוחה יותר, כדי שהגולשים יוכלו להבדיל בין הדברים השונים שבתוך הדף וכך גם מנועי החיפוש. עם זאת, במהלך השנים השימוש שלנו בתגים נעשה שונה, נוספו תגים חדשים ויש תגים שבהם התחלנו להשתמש יותר וכאלו שבפחות. מומחים מסכימים שתגי Meta איבדו את הכוח שהיה להם בעבר, אבל מה לגבי התגים האחרים?

תגי ה-HTML – מטרה והחשיבות

תג כותרת האתר Title

התג Title שמשתמשים בו בראש האתר הוא שימושי מאוד עוד לפני שנכנסים לאתר. במנועי החיפוש, השימוש בתג הוא זה שקובע איזו כותרת תופיע ולכן מה שתכתבו שם משפיע על הכנסת גולשים לאתר שלכם. אבל השאלה היא האם זה משפיע גם על הקידום של האתר עצמו ועל דירוגו בגוגל. במהלך השנים, התג הזה היה חשוב מאוד ואולי החשוב ביותר, אך מחקר שנערך על ידי Backlinko הוכיח שלמרות שעדיין יש לתג הזה חשיבות, בגוגל כבר לא לוקחים אותו מילה במילה, זאת אומרת שגוגל יודעים להבחין מה המילים החשובות בכותרת והניסוח המדויק פחות משנה אלא באופן כללי על מה מדבר הדף. מה שגוגל עושים בסופו של דבר, הוא להשוות את הכותרת לתוכן עצמו ולהבין את המהות של הנושא. אם נסכם את זה במשפט: תג הכותרת חשוב מאוד, אבל כשהוא לבדו, הוא לא יכול לעשות יותר מדי. לפני כחצי שנה כתבנו מאמר על בחירת כותרת לאתר והוא עדיין רלוונטי.

עדכון מאי 2016: 

גוגל ערכה כמה שינויים משמעותיים לתוצאות החיפוש שלה בכך שהיא האריכה את הכותרות של תוצאות החיפוש ואת התקציר שלהן. הכותרות התארכו ל-70-71 תווים לכותרת במקום  50-60 שהיה עד כה וזה מספיק בשביל להכיל מילה אחת או שתיים. התיאור של תוצאות החיפוש הוארך בעוד 100 תווים לכל שורה והוארך ל-3 שורות במקום 2 שורות שהיו עד כה ועכשיו ניתן לדעת קצת יותר על מה מופיע בדף המדובר לפני שנכנסים אליו. למרות שהשינוי החל להיראות בתוצאות חיפוש שונות, הוא עדיין לא מופיע בכל תוצאות החיפוש ולכן ייתכן שמדובר בבדיקה שעורכים בגוגל ולא משהו שיצא לפועל בסופו של דבר.

תגי כותרות H1-H6

התגים H1, H2 והלאה מייצגים כל אחד חלק בהיררכיה של האתר. התג H1 צריך להופיע רק פעם אחת בכל דף. בדף הראשי הוא צריך להיות הנושא העיקרי של האתר שלכם ובכל דף פנימי הוא צריך להיות הנושא של אותו דף. שימוש במילות המפתח בכותרת הראשית זה חשוב מאוד, בכותרות פנימיות קצת פחות אבל לא מזיק. עם זאת, חשוב להשתמש בתגים האלו כדי ליצור היררכיה נכונה. אנשים רבים משתמשים רק בכותרת הראשית של הדף, אבל הם לא מבינים שבכך הם מפספסים משהו גדול בקידום – את האפשרות של גוגל לנתח את האתר שלכם בצורה מעמיקה יותר וחשובה יותר לקידום שלהם. כל המחקרים שנעשו בתחום מגלים שהתגים האלו חשובים ושהם פה בכדי להישאר וזה משתקף בעליה במודעות ובשימוש לתגים אלו. להרחבה ניתן לקרוא את המאמר על שימוש נכון בכותרות וכותרות משנה.

סיכומו של עניין

התגים שדיברנו עליהם פה, עדיין חשובים, אבל ככל שמנועי החיפוש מתקדמים ונעשים יותר חכמים, זה כבר פחות חוכמה לנסות להסביר להם דברים מילה במילה. הם יודעים להבין לבד את ההקשים ולשייך כותרות לתכנים. מה שמוכיח בסופו של דבר, שכל התגים האלו לא שווים יותר מדי אם התוכן שלכם דל, לא מקורי, לא איכותי ולא ענייני. כשאתם כותבים מאמרים באתר שלכם חשוב מאוד שהם יהיו טובים ועל פי כללי ה-SEO. על כך אפשר לקרוא בהרחבה במאמר שעוסק בכתיבת מאמרים לקידום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אודותינו
קצת עלינו
'קידום אתר' הינו אתר אינטרנט המכיל מידע רב בנושא קידום אתרי אינטרנט. הוא מאפשר לכם ללמוד איך לקדם את האתר שלכם בעצמכם ומכיוון שתחום הקידום הוא תחום דינאמי ומשתנה, גם מקדמי אתרים מנוסים יוכלו למצוא מידע שימושי.

בנוסף לכך, האתר פונה גם לבעלי עסקים ומנהלי אתרי אינטרנט המחפשים קידום לאתר שלהם. אנחנו מספקים שירותי קידום אורגני וממומן ונשמח לעמוד לשרותכם.

קראו אודותינו
רוצים קידום אתר ולשלם כמה שבא לכם? לחצו כאן! אתם מציעים מחיר, ללא התחייבות!

פוסטים אחרונים

קטגוריות


מעוניינים בקידום לאתר שלכם? כתבו לנו.
רוצים קידום בזול? פנו אלינו